soszek81, spokojnie ale Naszych lotczików oni nie szkolili :twisted:
[O1] Problem z moca silnika ! (5 błędów sporadycznych ...)
Zwiń
X
-
[O1] Problem z moca silnika ! (5 błędów sporadycznych ...)
Witam, otóż jak w temacie mam olbrzymi problem z octavia 1.9 tdi która ma zaledwie przejechane 150tys. Było w niej wymieniane świece przy 100 tys oraz przepływomierz. Pare dni temu zaświeciła sie ikona ASR, która nagle zaczyna się palić się non stop, odcina moc silnika... i ledwo się toczy..., jak już odpuści ta usterka to auto przechodzi w tryb awaryjny z którym już da się jechać. W ASO nie wiedzieli co z tym zrobić. Mimo odłączenia ASR i ABS... problem nadal jest co sugeruje, że problem wcale nie tkwi w asr i abs. Czasem jest tak, że można jeździć normalnie i 2 dni i nic się nie pali, lecz to nie jest rozwiązanie. Test diagnostyczny po podłączeniu do Vaga wykazał 5 błędów w silniku, które sugerują jakieś przepięcia w elektryce i zaraz tu opisze błędy które podał. Jeśli ktoś zna jakies namairy na jakiegos elektryka w okolicach Warszawy byłbym wdzięczny. Ewentualnie kontakt 662193717.
Pamieć zdarzen 1 :
Diesel-wtrysk bezposredni i uklad swiez zarowych
5 rozpoznano usterek
17849 P1441 035
zawór recyrkulacji spalin- N18
przerwa/zwarcie z masa
usterka sporadyczna
17946 P1538 035
zawór odcinający paliwo-N109
przerwa/zwarcie z masa
usterka sporadyczna
18027 P1619 035
Przekaznik swiez zarowych-J52
przerwa/zwarcie z masa
usterka sporadyczna
18080 P1672 035
Sterowanie wentylatora plynu chlodzacego 1
przerwa/zwarcie z masa
usterka sporadyczna
19561 P3105 035
19561 zawór kolektora ssacego N239
przerwa/zwarcie z masa
usterka sporadyczna
plus
01314 013 komputer sterujacy silnika
odczytac pamiec usterek
sporadycznie.Tomek
-
-
Ja sprawdziłbym sterownik bo jak wariuje Ci dosłownie wszystko to może w nim coś nie tak (może pływa w wodzie i porobiło się nieciekawie), Miałem nie dawno podobną sytuację, wariowało wszystko, mam u siebie magika który zna się na rzeczy i pierwsze co zrobił to wyjął sterownik i okazało się że po kablach spływała do niego woda i skorodowało. Wymienił sterownik i jak ręką odjął...
Komentarz
-
-
No cóż jak odłączysz ASR i ABS to raczej nie ustąpi będzie waliło błędami bo moduły są zaadoptowane w sterowniku (chyba że się mylę) i odłączenie wtyczki od modułów nic Ci nie da. Sterownik silnika znajduję się od strony kierowcy pod podszybiem (czy jakoś tak jak zwał tak zwał ) u mnie woda zasuwała po kablach do sterownika. U mnie skończyło się na wymianie sterownika adaptacji i całkowity koszt wymiany 600zł (używka)
Komentarz
-
-
Czyli pierwsza opcja to sterownik nieszczesny... a jakies jeszcze pomysły , bo jutro planuje jechac do jakies elektryka czy tez mechanika zeby obejrzal.
[ Dodano: Pią 09 Lip, 10 12:11 ]
znacie moze gdzies jakies miejsce naprawy sterownika silnika, bo niestety mechanik potwierdzil i zaspiewal kolo 700zl, jakies tansze miejsce w Wawie ?Tomek
Komentarz
-
-
Znaczy się tak, jestem umowiony u mechanika w poniedzialek, żeby mi wyjął sterownik silnika, ponieważ bylem u elektryka, który zajmuje sie tym i po obejrzeniu wydruku stwierdził, że to sterownik niestety. Koszt jego naprawy to 900zl. Ale powiem mechanikowi żeby zerknął, w te kable. Wątpie w to gdyż pare osób oglądało ten samochód i nikt w kablach nic nie znalazł i w ASO zaproponowali już rozbiórke całego auta (ponądź to ich procedury, ponieważ oni nie zajmują się naprawą sterowników)
[ Dodano: Nie 11 Lip, 10 11:14 ]
Tak mnie zastanawia ta wersja z alternatorem... ktoś miał podobne problemy z autem, gdy on siada... ? przeciez jeśli alternator juz jest na granicy to auto powinno miec problemy z rozpalaniem itd... ?Tomek
Komentarz
-
-
Dobrze by było, bo sterownik z tego jest najdrozszy, a miales moze Guliwer podobny przypadek ? bo tym sie najbardziej kieruje to juz desperacja bo przez tydzien auto ledwo jezdzi i blaga o pomoc.
[ Dodano: Nie 11 Lip, 10 15:57 ]
i przeciez jak sugerujesz, ze wtrysk sterujacy sie skonczyl... to auto cały czas nie powinno jezdzic bez mocy ? a nie, ze blokada puszcza i juz jedzie... , ps. nienawidze elektroniki.Tomek
Komentarz
-
-
Ja się trochę tak na chama podepnę do tematu i zapytam ile może kosztować wymiana kabelków, czujników czy innych rzeczy związanych z ASR i ABS, bo w zimę czasami zapalały mi się kontrolki od tych rzeczy i wydaje mi się że na 99,9% jest to spowodowane tym, że dostaje się gdzieś tam wilgoć.
P.S Oczywiście nie mówimy tu o tym, że migał mi ASR, bo przednia oś się ślizgała, i komputer chciał mi pomóc ruszyć, chodzi o ciągłe świecenie się tych kontrolek co wskazuje na jakąś usterkę.
Komentarz
-
-
Czujniki od abs i asr sa polaczone dlatego swieca sie naraz. Czujniki łatwo sprawdzic przy teście diagnostycznym. Koszta na allegro proponuje spradzic. Lecz jeśli chodzi o kable to sprawa wygląda cienko bo są umieszczone pod poszyciem auta i trzeba je rozbierać, co się wiąże ze sporymi kosztami. (wg mnie to ostatecznosc). Jesli Ci ta usterka nie wprowadza w tryb awaryjny to olej kable, ewentualnie czujniki sprawdz. U mnie niestety auto jezdzi ledwo 50 więc trzeba sie tym zajac.
[ Dodano: Pon 12 Lip, 10 14:07 ]
Sterownik silnika jest dobry, wiec problem nadal nie rozwiazany.... , mechanikom koncza sie pomysly i zaraz auto chyba pojdzie do poszukiwan po wiazkach co wiaze sie z rozbiorka auta... Czy ktos mial kiedys cos takiego ? :/Tomek
Komentarz
-
Komentarz